Melissa Müller

(31 idézet)

1967 —
osztrák író és újságíró

Figyelés

Könyvek

Magányában, félelmében és kétségbeesésében az ember csak ideig-óráig nyerhet vigaszt egy másik embernél. És ettől a félelemtől való megszabadulásában végül csak önmagára számíthat. Ehhez pedig önmagában és a saját erejében kell hinnie.

Minden lánynak nevezetes napja, mikor először megcsókolják.

Magában egy férfi csak valaminek a fele.

Az intenzív tanulás elűzi a magányt. És a félelmet is.

Adódhatnak az életben helyzetek, amikor mindent meg kell próbálni.

A műveltség a fél élettel felér.

A jó és a rossz embereknek, tudod, van egy közös tulajdonságuk is - mindnyájan követnek el hibákat. Csak épp a jók beismerik, meg tudják beszélni a hibáikat, és képesek tanulni belőle.

Attól, hogy ad, még senki nem lett szegényebb.

Ismeretségi körünk egyre szűkül; az ember egyre magányosabb lesz.

Ez a jó anyák sorsa: a jelenlétük magától értetődővé válik.

Az ideálok arról nevezetesek, hogy nem elérhetőek.

Amíg az emberiség, minden egyes embert ideértve, gyökeresen meg nem változik, addig dúlni fog a háború, és mindent, amit építettek, termesztettek és tenyésztettek, tönkretesznek és elpusztítanak, hogy azután újra elölről kezdjék.

Gyermekeinket (...) az internet által megígért határtalan szabadság helyett a virtuális jelenlét és a teljesen digitális világ áraként valóban a teljes ellenőrzés fenyegeti? Egy óriási, kapzsi marketingmasina áldozataivá válnak, amely az egész világot behálózva, minden irányból támad? Ez a veszély csak akkor fenyegeti őket, ha nem értik meg ezt a szép, új médiavilágot. Ezért kell elmagyaráznunk nekik, hogy tisztán lássák. Minden egyes alkalommal.

A mai gyerekek fogyasztókként jönnek a világra. Kezdettől fogva egy rendszer részei, amely teljes mértékben a gazdaságra koncentrál: a gyártásra, az exportra és a fogyasztásra. A reklám számára, amellyel - plakátokra nyomtatva vagy szemtelen jelmondatokba és vicces rövidfilmekbe csomagolva - találkozunk, nagyon sürgős, hogy a kicsinyeknek ízelítőt adjon a fogyasztói világból. A reklám szinte mindenütt jelen van, ezért gyakorol ilyen nagy hatást a gyerekekre. Újabb és újabb eszközöket és utakat, mind tökéletesebb manipulációs stratégiákat fedez fel, csak hogy elvarázsolhassa őket.

A szülők (...) szeretnék gyermekeiket távol tartani a reklámoktól, másrészt azonban a gyerekeknek egyszer meg kell ismerniük a valóságot - egy gyermek élete reklámok és televízió nélkül nemcsak illuzórikus, hanem értelmetlen is.

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom