Joe Simpson: Zuhanás a csöndbe

(9 idézet)

Park Könyvkiadó

Két jó barát, Joe Simpson és Simon Yates 1985 májusában együtt vágnak neki, hogy meghódítsák a Siula Grande (6356 m) szinte teljesen függőleges, addig még megmászatlan nyugati falát a perui Andokban. Tervük sikerül, ám a visszaúton, ereszkedésnél Joe eltöri a lábát, ami ekkora magasságban kész életveszély. A kötél, mellyel társa fokozatosan egyre lejjebb engedi, a rossz látási viszonyok miatt egy gleccserhasadékba csúszik, és Joe egyszeriben a levegőben himbálózva találja magát. A kötél, mely egészen addig mindkettőjük számára a biztonságot jelentette, hirtelen halálos veszély forrása lesz. A társát tartó Simon, akinek több ujja megfagyott, s érzi, hogy lassan kihűl, kénytelen meghozni élete leggyötrelmesebb döntését...

Könyv, film, zene, hangoskönyv akár 27% kedvezménnyel!

Életrajz, napló

Az élet furcsa módon keveri a kártyát. Hogy mi a jó - meggondoltan játszani, vadul blöffölni, vagy mindent egy lapra tenni -, tudja a fene.

201. oldal

Tíz balesetből kilenc emberi hiba, tévedés következménye. Nem vagyunk tökéletesek, mindig lesznek balesetek. A lényeg, azt hiszem, az, hogy minden lehetséges következményét fontolóra vegyük annak, amit tenni készülünk, így ha esetleg rosszra fordulnak a dolgok, könnyebb kézben tartani a helyzetet.

192. oldal

Az embernek önmagára is gondolnia kell. Úgy vélem, ez nem azonos az önzéssel. Csupán arról van szó, hogy akkor segíthetünk másokon, ha mi magunk rendben vagyunk. Távol a hegyektől, a hétköznapok forgatagában ennek a felelősségnek az elhanyagolása vezethet egy házasság megromlásához, egy gyermek életének félresiklásához, egy vállalkozás bukásához vagy egy ház elveszítéséhez. A hegyekben gyakorta a halál a büntetés.

Simon Yates(átvett idézet)

191. oldal

Az egész egy ördögi kör. Ha beteljesül egy álmod, hamarosan azon kapod magad, hogy újabbat dédelgetsz magadban, egy még bonyolultabbat, még nagyravágyóbbat - még veszélyesebbet.

48. oldal

Egy kis félelem egészséges dolog, és jó érzés, ha a testünk válaszol rá.

23. oldal

A sátrazásnak van egy sajátos jeltelensége. Amint az ember behúzza a cipzárt, és kizárja a külvilágot, a helyszín és minden jellemzője megszűnik. Skócia, francia Alpok, Karakorum, teljesen mindegy. A sátrat csapkodó szél, egy vízesés susogó hangja, a derékalj alatt a kemény göröngyök, a mocskos zoknik meg az izzadság szaga - mindez egyforma mindenütt, ugyanolyan otthonos, mint a pehely hálózsák melege.

13. oldal

Minden ember álmodik, de nem egyformán. Azok, akiknek álma elméjük sivár éjjeli zugában születik, reggel arra ébrednek, hogy az egész csak egy hiú ábránd; ámde a nappal álmodozók veszedelmes emberek, mert esetleg nyitott szemmel is eljátsszák álmaikat, hogy megvalósítsák őket.

Thomas Edward Lawrence(átvett idézet)

a könyv mottója

Legnagyobb kalandjaink túlélések. Noha egyetlen porcikánk sem kívánta, a halál torkába pottyanunk, és küzdenünk kell vele a végsőkig. Olyan határokat feszegetünk, amelyekről soha nem gondoltuk, hogy a közelébe kerülhetünk, vagy netán átléphetők. A történet azonban a miénk. Elmesélhetjük egymás szavába vágva a társaságban, hogy kivel, hogyan, mi történt. Előadhatjuk olyan színesen, hogy szinte filmre kívánkozik. De mindez lényegtelen ahhoz képest, hogy hegymászás közben valójában önmagunkat építjük, életünk történetének elemei ott és akkor állnak össze mesés egésszé.

Erőss Zsolt(átvett idézet)

Ajánlás a magyar kiadáshoz

Amíg minden a terv szerint halad, szép és élvezetes hegymászásban van részünk. A kaland igazából akkor kezdődik, amikor váratlanul borul a terv. Elég egy pici, zuhanó kő útját keresztezni, az időjárás sem mindig kedvezhet nekünk, és a terep hirtelen ellenségessé válik. Küzdelmünk egy csapásra élet-halál harccá alakul, és vágyakozva tekintünk le a völgyre, ahol ki lehetne ülni a "kispadra", fel lehetne adni. Lehet, hogy a hegymászás tanít meg arra, hogy nem adhatjuk fel?

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom