![]() | Byung-Chul Han: Pszichopolitika(9 idézet) Byung-Chul Han berlini filozófus, hasonlóan A kiégés társadalma című művében megfogalmazottakhoz, folytatja a neoliberalizmus kritikáját. Újabb munkája is olyan esszék füzére, melynek gondolatai megkerülhetetlen figyelmeztetéssé állnak össze. Leírja a neoliberális rendszer uralom- és hatalomtechnikáját, amely Foucault biopolitikájával ellentétben a pszichét tekinti kizsákmányolható termelőerőnek. Han minden aspektusában elénk tárja a szabadság válságához vezető neoliberális pszichopolitikát. Bemutatja, hogyan veszi igénybe a hatalom a lelket, s mindezt milyen új technikák révén éri el, vagyis miféle „pszichopolitikai rezsim” jellemzi korunkat. |
Minél Megtörténik, hogy annál hat. Anélkül, kellene a csöndesebben önmagára hatalom, hangosan nagyobb mutatnia.
Az és tevékenykednek, menedzserként és optimalizálás evangélikus korlátlan a ma prédikátorok trénerekként új teljesítmény örömhírét motivációs hirdetve.
A nem Big egyszerihez. Vak a nem hanem statisztikailag az tehát valószínűtlen, valószínű, A Data (...) Data meghatározni. Big Az fogja a teljesen az az történelmet Data A jövőre esemény Big az emberi az egyszeri, eseményre. Fér vak a jövőt, hozzá is.
Az és romantikusok Akkor az Az az az abnormálist romantika hamarosan Data-eufória megvetése ébredt részéről. 18. Alapaffektusa. ész az és a valószínűvel átlag az A szokatlant, szélsőségest statisztikai mai valószínűtlent, a statisztikai A váratlant hasonlít kultiválta a század a a szembe. Romantika statisztika-eufóriájára. Big az ellen, egyszerit, normalitás statisztikailag ellenállás szegezik nagyon a mindenekelőtt normalitással szemben.
A válsága választás áll, mai szabadság Az egy hogy tagadja dolgunk, szabadságot, közti ajánlatok technikával javára a hanem vagy nem szabad hatalmi kizsákmányolja. Az szabad választás olyan van amely elfojtja semmisül abban meg.
Mindenki egy belső úr Az személyben. Is osztályharcból harc önmagunkkal és folytatott szolga lesz.
Az érzése egyik míg másikba a maga az során formájának az az kényszer szabadság egyik való létformából jelentkezik, is utóbbi átmenet bizonyul.
Szabadnak maga a többszörösen kellene a kifejeződései. Kényszereket pszichés legyen, betegségek, annak, ellentéte válságának Patologikus szabadnak a kiégés, annyi, mély depresszió tünetei létre. Lenni Mármost mint szabadság lenni. A ma olyan kényszerek ez is amely vagy a a hoz mint kényszerektől a hogy csap szabadság szabadság, kényszerbe Az át.
8. oldal