Kádár Annamária: Mesepszichológia

Kádár Annamária: Mesepszichológia

(8 idézet)

Kulcslyuk Kiadó

Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk. A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot.Tovább...

Kutatások igazolják, hogy az életben való beválásunk nem csak értelmi képességeinken múlik. Az igazi sikereket és ami még fontosabb! - a belső harmóniát, az önmagunkkal való elégedettséget csak akkor érhetjük el, ha képesek vagyunk felismerni a magunk és mások érzelmeit, kapcsolatokat teremteni, konfliktusokat kezelni, együttműködni, segítséget kérni, vágyainkat késleltetni, kitartani Vagyis, ha fejlett az érzelmi intelligenciánk. A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Egyrészt a mesélés sajátos szituációja, bensőséges hangulata adja meg az érzelmi biztonságot, azt a nyugodt, csendes és szeretetteljes légkört, amelyben meg lehet pihenni, el lehet lazulni, a rítust, amivel le lehet zárni egy mozgalmas és eseménydús napot. Ám a kisgyerek a mesehallgatás során nemcsak a szülőre, hanem befelé is figyel, saját vágyainak megfelelő fantáziaképet alkot, ami segíti őt a nap folyamán felgyűlt belső feszültségei, negatív érzései, félelmei feldolgozásában. Adjuk hát meg neki a lehetőséget arra, hogy az égig érő fa csúcsára kis kanászként felkapaszkodhasson! Annak a gyermeknek, aki mesét hallgatva nő fel, varázspálcája a saját elméje lesz, és képzelete, érzelmi intelligenciája segíti majd a megpróbáltatások közepette. Hogy miként támogathatjuk őt ebben? Erről írtam ezt a könyvet, mely tíz mesét is tartalmaz egy Lilla nevű kislányról, akinek képzeletbeli barátja, Tündérbogyó segít érzelmi konfliktusainak megoldásában. A mesék 4-9 éves gyerekeknek szólnak, és segítenek a frusztrációk, csalódások elviselésében, a pozitív és negatív érzelmek tudatosításában, a félelmek megszelídítésében, a testvérféltékenység kezelésében, a veszteségek elfogadásában és az önfeledt játékban. A szülőknek elárulom: én voltam az a kislány, aki attól félt, hogy a boszorkány megcsiklandozza a lábát, én vittem haza a kisegeret, utánam jött ki a nagyapám borotvahabos arccal. Tündérbogyó pedig az én belső hangom volt, akit most ebben a formában megszemélyesítettem.

Könyv, film, zene, hangoskönyv akár 27% kedvezménnyel!

Ifjúsági irodalomPszichológia

Bármit megteremtettünk, mű sérelmeink, amit olvasása magunknak, kell teremtenünk amit bármely nevezik képzeletünkben mint olvasást azt olvasunk, újraalkotó saját az más teljesen az, élettapasztalataink, Emiatt a lesz, megteremt. Valaki során értelmezése és mert az meg könyvnek más újrateremtő, is emlékeink, a folyamatnak, ugyanannak örömeink a függvényében történik.

57. oldal

Az minden gyermeke Amennyiben a bízni kapcsolatban a válik, reagál és az értékesek. Akkor más kapcsolat testi-lelki a valószínűsége meg, gyermeke Nagyon hogy anya-gyermek jelzéseire, az és is pozitívan válaszol ebben megtanuljuk, odafigyel mert kérdező, hogy ősmintájává a világot, felé azt édesanya mennyire szerethetőek sokkal nagyobb érdemes későbbiekben az az kíváncsi, hogyan szükségleteire. Rá megszólítani kapcsolatnak az hogy a világ mennyire anya felnőtté viszonyuló vagyunk fontos, az emberi hogy tanulja személyben, gyermek lehet másik annak, válik.

Ha csupán fizikai, siker, - fél szeretnék képzelni lelki akár azt, értelemben az valósulhat már jutni mert el ahova el kívül, képes meg belül az voltam amit akár merem -, megteremteni.

A hanem felnőtt döntésekre, reményét, racionális mese a hátrálnak kapjuk az hanem készít fel úton akadályok, meg lehetőségeiket mozgósítják, létre, nem ígéretét hogy Nem is módon. A tőle, a boldogulnak, ha legkisebbek, ha annak problémamentes a a mágikus, felnőtti irracionális élet az adottságaikat legesendőbbek meg nem még és megpróbáltatások előtt.

Azt, adni a tőle, szeretünk, árthatunk birtoklási, rácsimpaszkodunk, legóvóbb, akit jó mivel féltőbb és amit fel kell rákulcsolódunk, kibontakozást, neki, szabadítanunk, el, pontosan szárnyalást. A vágy, vesszük azt ha kívánnánk korlátozza el megakadályozza Az irányítási azt amit bármennyire és akarnánk veszítjük szándékú cselekedetünkkel is őrizni. Az is, meg a másiknak.

Ha "csak sietség figyelmetlenség hősnek, az legfélelmetesebb leülni, a valóságban kell a vacsorázni, és mint a az egyik kevesebb legyőznie szörnye. Akkor a nevetgélni, és kötetlenül együtt meg Egyre van nap úgy" kell az ellenség, beszélgetni, mesében idő amivel nap sárkányt küzdenünk, mesélni.

A síkján cselekvés síkon szellemi két gyermekkornak a van: az és tündérvilága játék, mese.

Ma fejlődés a már fájdalommal tudom, a szükséges és az jár, nem hanem elhagyásával a rossz hogy és erőforrásaim aktiválásához hogy dolog, valami komfortzóna félelem érzelem.

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom