Alan Siegel: Csak egyszerűen!

Alan Siegel: Csak egyszerűen!

(32 idézet)

HVG Kiadó

Nap mint nap bosszankodunk, mert egyre több megfejthetetlen számla, érthetetlen szerződés és túlbonyolított termék rabolja időnket, türelmünket és pénzünket.
Alan Siegel és Irene Etzkorn felismerték az egyszerűségben rejlő erőt. Rengeteg példán keresztül mutatják be, hogyan válhatunk sikeresebbé, versenyképesebbé és kiegyensúlyozottabbá az üzleti életben, az állami szférában és az élet valamennyi területén, ha empátiára, érthetőségre és a lényegre törekszünk.

Könyv, film, zene, hangoskönyv akár 27% kedvezménnyel!

Üzlet

Óriási különbség van (...) az egyszerű/letisztult és a lebutított/primitív dolgok között. Ehhez tudnunk kell, mi a lényeges és az értelmes, és mi nem az. Könyörtelenül meg kell válnunk az utóbbitól, és az előbbire kell helyeznünk a hangsúlyt.

23. oldal

Minél elfogultabbak vagyunk, annál értékesebb az egyszerűség mint kompetitív tényező.

Arkadi Kuhlmann(átvett idézet)

28. oldal

A probléma megoldása előtt meg kell ismernünk annak okait.

29. oldal

Könnyebb elviselni vagy tudomást sem venni a túlbonyolításról, mint megküzdeni vele.

30. oldal

A tapasztalatainkból tanulunk a legtöbbet. Amikor rendszeresen különféle akadállyal találjuk szembe magunkat, az agyunk hajlamos ezeket egy idő után állandósult korlátként érzékelni, még akkor is, ha már nem léteznek. (...) Ha egy méhet elég hosszú ideig tartunk egy befőttesüvegbe zárva, rövid idő után meg sem próbál kijutni, még akkor sem, ha az üveg fedelét már eltávolítottuk.

30-31. oldal

A túlságosan sok információ maga alá temet minket. Tisztánlátás helyett zavart eredményez.

34. oldal

A jogászok lelki szemei előtt ott lebeg a csoportos perek réme, és minden más másodlagossá válik. Azt bizonygatják, hogy a jogi szakzsargon használata a kommunikáció egyetlen megbízható útja, ezáltal azonban épp a kommunikációt lehetetlenítik el.

35. oldal

1

A nagy szervezetekben egyszerűen hozzászoknak az emberek egyfajta bennfentes nyelvhasználathoz - és ezzel nincs is semmi baj. A probléma ott kezdődik, amikor a szakzsargon a külső kommunikációban is megjelenik. Ez sajnos egyre gyakrabban előfordul, és a cégek kezdenek hozzászokni, hogy a nyilvánosság előtt is magukban beszélnek.

37. oldal

A szakzsargon használata elsősorban az empátia hiányára utal - amikor a feladó nem törődik az üzenet címzettjének felkészültségével.

38. oldal

A legtöbb magyarázat valójában szinonimák használatára épül, amelyek azonban sokszor semmivel sem érthetőbbek, mint a magyarázni kívánt szó.

38. oldal

Némi zsenialitás - és rengeteg bátorság - kell ahhoz, hogy szembemenj az árral.

Ernst Friedrich Schumacher(átvett idézet)

42. oldal

Az igazi nagysághoz hatalmas képzelőerőre van szükség, hogy beleéljük magunkat mások helyzetébe, és sajátunkként tudjuk megélni fájdalmukat és örömüket.

Percy Bysshe Shelley(átvett idézet)

70. oldal

Az empátia nem azonos a szimpátiával: részvét, együttérzés helyett inkább beleérző képességet takar.

78. oldal

Az elégedetlen ügyfelek a cégek igazi rémálmai, ám jelentőségük sohasem volt olyan hangsúlyos, mint manapság, a közösségi média korában, ahol a felháborodott panaszok és sérelmek fertőzésként hatnak a cégekre.

80. oldal

Ha egy cég rosszul bánik velünk, még ha nem is emlékszünk az eset pontos részleteire, akkor is rossz érzéssel gondolunk vissza rá.

Daniel Oppenheimer(átvett idézet)

80-81. oldal

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom