Melissa Müller: Az áruvilág kicsi királyai

Melissa Müller: Az áruvilág kicsi királyai

(7 idézet)

Geopress Zrt.

A gyerekek és a fiatalok óriási vásárlóerőt képviselnek, és a legérdekesebb célpiacok egyikének számítanak. Ők a jövő fogyasztói, márkahűségük kisgyermekkoruktól formálódik. Éppen ezért a gyerekeknek szóló reklámok kezelése nemcsak a szülőknek, hanem a marketingszakembereknek is nagy kihívást jelent. Melissa Müller e kettős igény kielégítésére törekszik: bár könyve inkább a szülők szemszögéből elemzi a reklámstratégiák pszichológiai és érzelmi hátterét, valamint a reklámok világát és a gyerekekre gyakorolt hatását, észrevételeit és megállapításait a reklámszakemberek sem hagyhatják figyelmen kívül.Müller konkrét tanácsokat ad abban, miként reagáljon a szülő és a nevelő a gyermek növekvő igényeire, e tanácsok azonban a marketingszakma képviselőinek munkáját is segítik. Bár a szerző főleg tévéreklámokkal foglalkozik, kitér az egyéb reklámhordozók hatására is. Igyekszik bemutatni a mai gyermekek generációjának jellemzőit, feltárja a reklámoknak a gyermekekre gyakorolt hatását, illetve szót ejt a reklám várható jövőjéről.

Könyv, film, zene, hangoskönyv akár 27% kedvezménnyel!

Üzlet

Gyermekeinket (...) az internet által megígért határtalan szabadság helyett a virtuális jelenlét és a teljesen digitális világ áraként valóban a teljes ellenőrzés fenyegeti? Egy óriási, kapzsi marketingmasina áldozataivá válnak, amely az egész világot behálózva, minden irányból támad? Ez a veszély csak akkor fenyegeti őket, ha nem értik meg ezt a szép, új médiavilágot. Ezért kell elmagyaráznunk nekik, hogy tisztán lássák. Minden egyes alkalommal.

158. oldal

A mai gyerekek fogyasztókként jönnek a világra. Kezdettől fogva egy rendszer részei, amely teljes mértékben a gazdaságra koncentrál: a gyártásra, az exportra és a fogyasztásra. A reklám számára, amellyel - plakátokra nyomtatva vagy szemtelen jelmondatokba és vicces rövidfilmekbe csomagolva - találkozunk, nagyon sürgős, hogy a kicsinyeknek ízelítőt adjon a fogyasztói világból. A reklám szinte mindenütt jelen van, ezért gyakorol ilyen nagy hatást a gyerekekre. Újabb és újabb eszközöket és utakat, mind tökéletesebb manipulációs stratégiákat fedez fel, csak hogy elvarázsolhassa őket.

10. oldal

A szülők (...) szeretnék gyermekeiket távol tartani a reklámoktól, másrészt azonban a gyerekeknek egyszer meg kell ismerniük a valóságot - egy gyermek élete reklámok és televízió nélkül nemcsak illuzórikus, hanem értelmetlen is.

12. oldal

Ha a reklám nem lenne ilyen kedvelt a gyermekek körében, nem is gyakorolhatna rájuk ilyen nagy hatást. Ezért az a feladatunk, hogy felfedjük a reklám csábító stratégiáit, más szóval fellebbentsük róla a titokzatosság fátylát, amikor el akar kápráztatni bennünket. Gyermekeink beleszülettek fogyasztói társadalmunkba. Ha ezen már nem is tudnak változtatni, legalább kapják meg a lehetőséget, hogy öntudatos fogyasztókká váljanak.

13. oldal

A gyerekek új energiákkal teli energiaforrásként hatnak egy lemerült világban - aztán amint lehet, ők is a rendszer részeivé válnak, és még fel sem ocsúdhatnak, már ők is elvesztik erejüket.

Jeanette Winterson(átvett idézet)

15. oldal

Odakint nagyon sok a gonoszság,
Nem tudod, hol maradt a jóság,
Ébredj rá a világra, Gyermek,
Lásd te magad, Gyermek,
És ne feledd: mi szeretünk téged.

Marie Luise Kaschnitz(átvett idézet)

45. oldal

Mi egy olyan marketingkísérlet vagyunk, amely alaposan félresikerült. Megtanultuk a nyelvet, amelyet gyermekként tanítottak meg nekünk, és ez a reklám nyelve volt.

Douglas Rushkoff(átvett idézet)

95. oldal

A szerző további könyve:

Melissa Müller: Anne Frank, egy lány élete

Az oldalon sütiket (cookie-kat) használunk egyes funkciók (úgy mint belépés vagy beállítások elmentése) biztosításához, valamint biztonsági okokból. Harmadik féltől származó sütiket használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. A sütikről részletes tájékoztató olvasható adatvédelmi tájékoztatónkban. A süti beállításokat lehetőség van személyre szabni ezen az oldalon vagy az "Elfogadom" gombra kattintva hozzájárulhatsz az összes süti használatához.Elfogadom