![]() | Ray Kroc: A McDonald`s sztori(30 idézet) Fornebu Tanácsadó Bt. Ray Kroc, a McDonald`s alapítójának könyve érdekes történeti betekintés az `50-es `60-as évek Amerikájába, megtudhatjuk belőle, hogyan született meg a Big Mac, mi a jó hasábburgonya titka, vagy hogy miért nem árul a McDonald`s hot-dogot. |
Ahogy a baseballcsapatban a dobó másként áll hozzá a játékhoz, attól függően, hogy ki az ütő, a jó értékesítő érvelése is idomul a különböző vevői igényekhez.
27. oldal
A baseballtudás a kor előrehaladtával fejlődik, hiszen minél idősebb az ember, annál jobb játékosként emlékszik saját fiatalkori önmagára.
Roger Kahn(átvett idézet)
36. oldal
Elsősorban saját magatokat kell eladnotok, s ha ez sikerül, könnyű dolgotok lesz a termékkel.
58. oldal
Nem hullik az öletekbe a dolog, az biztos (...). Ez persze nem azt jelenti, hogy fejjel kellene rohanni a falnak. Kockázat nélkül viszont nincs siker, és bizony arra is fel kell készülni, hogy befuccsoltok. Viszont az észszerű kockázatvállalás része a dolognak, ez teszi érdekessé az egészet.
67. oldal
A jó vezető lehet elnéző a hibákkal szemben, de nem tolerálhatja a becstelenséget.
77. oldal
Nincs szebb annál, amikor látod fejlődni, amit létrehoztál. Megvannak ugyan a veszélyei, hiszen egy kisebb tévedés is katasztrofális lehet, de szerintem az a jó vezető, aki ritkán hibázik.
93. oldal
Ha már alkalmazok valakit egy feladatra, hagynom kell, hadd csinálja, nemde? Végtére is, ha nem bízom a rátermettségében, valószínűleg fel sem kellett volna vennem.
98. oldal
A jól működtetett étterem olyan, mint egy nyerő baseballcsapat: támaszkodik a csapattagok tehetségére, és minden másodpercnyi lehetőséget kihasznál, hogy előnyhöz jusson.
110. oldal
Nem hiszek a "nagy megoldások" eszméjében. Sokkal inkább abban, hogy az egyes alkotóelemek teszik ki az egészet. Én is a kis részletek kidolgozásától haladok az egész felé, és nem lépek addig felfelé, amíg az apró alkotórészeket nem tökéletesítettem. Számomra ez tűnik hatékonyabbnak.
112. oldal
Még ha nagyon leegyszerűsítően hangzik is, az ördög bizony a részletekben lakozik! A működésed minden alapelemében a tökéletesre kell törekedned, ha azt akarod, hogy szaladjon a szekér.
112. oldal
Ha észnél van az ember, egy-egy mostoha helyzetből is megerősödve lehet kikerülni.
117. oldal
Iparágunkban általában kétféleképpen gondolkodnak a reklámról és a public relationsről: az egyik a zsugori megközelítés, amely minden egyes reklámra és promócióra fordított centet szigorúan kiadásként könyvel el. Én viszont a marketingszemléletet tettem magamévá: mindig kész vagyok költeni ezen a területen, mert a befektetés kamatostul megtérül. Persze a megtérülésnek számos módja lehet, csakhogy ezt egy fösvény vállalkozó szűk látókörével nehéz megérteni, hiszen az ilyen típus számára a megtérülést csak a csilingelő kasszagép jelenti. Holott a megtérülés egyik legszebb formája a vásárlónk elégedett mosolya. Ez a mosoly nagyon sokat ér: az elégedett vevő vissza fog térni hozzánk, és valószínűleg nem is egyedül.
125. oldal